torsdag, september 10, 2009

Soool!

Vilket underbart väder! Jag och Yoshi har njutit på balkongen och ute på promenad.

Igår fick Yoshi följa med mig till några butiker i Vällingby - han skötte sig väldigt väl! Vi passade på att träna platsliggning med störning, först på vägen till Vällingby vid en gångväg en bit ifrån en skolgård med lekande barn, och sedan vid torget i centrum. Han klarade det riktigt bra - vilka framsteg han har börjat göra! Vi kör lååånga platsliggningar, oftast fem minuter minst. Men när vi är ute och tränar med störningar är jag bara en eller ett par meter bort. Peppar peppar så är han väldigt stilla och gnäller så gott som ingenting, jag tror det knappt själv! Hoppas det håller i sig... Vi får sakta öka störningarna och avståndet till mig nu och hoppas att det fortsätter fungera väl.
Idag körde vi lite slalom på promenaden. Han har ju börjat slarva med ingångar och sista porten, men jag hoppas att lite träning nu i veckan ska få slalomet att bli säkrare på tävlingen på söndag. Vi körde ett par platsliggningar även idag. Vid den ena passerade hunden Bjarne (som Yoshi har lekt med ibland) bara några meter bort. Jag fick ställa mig nära Yoshi då, men han låg kvar och tappade inte fokus! Duktig kille :)

Ikväll blir det agilityträning på Solna-Sundbyberg BK!

Har laddat in bilder från telefonen idag så här kommer lite blandade bilder från senaste tiden:


Dagens slalomträning

Kolonilotterna precis där vi bor - så mysigt att promenera där!

Också vid kolonilotterna

Platsliggning i Vällingby C

Inga kommentarer: