torsdag, september 24, 2009

Lyckad träning


Ikväll var jag och Yoshi iväg på agilityträning i mörkret och kylan. Vi var bara fyra personer där idag, och Yoshi var väldigt duktig och fokuserad! Sist (två veckor sen) var han helt otroligt ofokuserad och olydig, så förra veckan hoppade vi över träningen. Men idag var han riktigt duktig! Skönt inför helgens tävlande!

I söndags var vi på valpträff, väldigt trevligt! Yoshi skötte sig inte lika väl då som idag, tyvärr. Han var väldigt uppe i varv och kunde inte låta bli att vara efter sina släktingar hela, hela tiden, särskilt inte de yngsta... Vi fick möjligheten att pröva på att lägga och gå viltspår - jättekul! Det gick ganska bra för Yoshi. Han tappade lite på några ställen, men hittade spåret själv igen efter ett tag. Nu vet han ju att det finns något när han har spårat en bit också, så kanske går bättre nästa gång, när det nu blir (blir nog inget blod i kylen och klövar i frysen här ;) ).

På lördag tävlar vi agility på Solna - Sundbyberg BK. På söndag är jag funktionär där.

1 kommentar:

Majsan sa...

Vadå inga klövar i er frys?! Jag har precis lagt in ett önskemål hos min jobbarkompis att spara på sig klövar vid årets jakt. Får jag några kommer det garanterat att hamna minst en i er frys ;o)

Ha det så gott!