tisdag, mars 03, 2009

Nya favoritpennan och kräftparfym



Det här är min nya favoritpenna! Hur bra som helst att skriva anteckningar med, och särskilt, som nu, att gå igenom utkast av uppsatser med (bortsett från att det känns som om man är lärare och sitter och markerar fel med sin röda penna). Sitter och går igenom ett första utkast på grunden till min ena uppsats. Hmm, insåg hur mycket det är kvar att göra nu när jag skrev den meningen! När denna uppsats (som fortfarande behöver en del jobb till) är klar, så är det dags att börja med nästa, som ska in på måndag! Gahh... Har ju inte direkt fokus på topp längre heller, så känns ju lagom motigt att ha det berget av uppsatser framför sig i en vecka till.

Igår kväll blev det skivstångspass på Friskis och Svettis, som varje vecka (varför finns det förresten inget ord som 'daglig' eller 'årlig', men för vecka?), och ikväll blir det förhoppningsvis step! Gäller ju att kroppen får motionera också, och inte bara hjärnan!

Det verkar förresten som om Yoshi har börjat få vårkänslor. Stack iväg i skogen igår, och vägrade att lyssna när jag ropade efter honom. Kanske var det en löptik som gått där? Lite senare fick han några fnatt när vi var ute, tog t.ex. ett gammal brunt bananskal, och innan jag hann reagera hade han skakat det fram och tillbaka några gånger och hoppat några skutt.

En förmåga Yoshi har är att inte äta saker som är för stora. Får han t.ex. en köttbulle så börjar han slänga omkring den, lägger den på golvet och ställer sig i lekställning och viftar på svansen. Igår fick han smaka en kräftstjärt som jag tappade på golvet. Tydligen var den också för stor för att äta, så han började göra som ovan. Men sen la han den på mattan istället, och började gnida kinderna mot den! Uäck! Tyckte tydligen att han skulle parfyrmera sig lite verkar det som.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yoshi är lik sin mor! Alizza kan inte heller äta nåt stort, hon gör precis likadant :D Sötnosarna!

Anonym sa...

Nämen, så gör Puzzel också med köttbullar. Och jag förstår inte varför han inte slukar den som han gör när han får en halv. Men nu fattar jag, det ligger i generna :D

Camilla sa...

Haha vad roligt att de gör likadant allihopa! :D Med Yoshi brukar det också funka att dela köttbullen, åtminstone om man delar den i tre delar, då blir han plötsligt väldigt glupsk! Men han verkar inte ha kommit på idén att tugga på en hel köttbulle och äta den.