söndag, mars 01, 2009

Igår drog jag med mig Henrik och Yoshi på en löprunda. Vi satsade på spåret i Grimstaskogen, men fick ändra våra planer eftersom spåret var fullt med snö och is. Istället blev det en sväng på plogade och sandade gator och gångvägar i Vällingby. Det fick vi ångra när vi kom hem med en pudel full med inbakad sand i ben och på hela magen. Blev halvkroppsbad för pudeln.

På eftermiddagen åkte jag och Henrik på tjeckiskt öppet hus hos Henriks jobbarkompis. Där blev vi serverade tjeckiska potatispannkakor (bramborak), "dränkt kropp" (korv och lök som legat i vinägerlag några månader), ostar och diverse tilltugg. Till det fick vi tjeckiskt öl, ett tjeckiskt och ett italienskt vin. Smaskigt och trevligt!
Idag gav vi oss ut i det härliga, soliga vädret...

...och åkte skridskor!

Sen blev det fika i snön...

...innan det var dags att gå hem igen.

När vi kom hem gjorde jag hemmagjord müsli, som vi avnjöt med yoghurt...

...och så var det dags att fortsätta med uppsatsskrivandet...

Snart är det dags att fortsätta med skrivandet, och sen ska vi iväg och se "Män som hatar kvinnor". Har läst de tre böckerna i Stieg Larssons trilogi och tyckte att de var hur bra som helst, så ska bli jättespännande att se hur filmen är!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt. Jag får joina på lite skridskor nån gång.. om foten klarar det, hehe. Tack för lunchen!