fredag, februari 27, 2009

2009-02-25 - Jobb

Idag hade jag en intressant föreläsning i skolan. Det var en gästföreläsare från Danmark - Tim Richardson. Han diskuterade kring "planning values" med oss, alltså vad ska planering stå för, vad ska man göra som planerare? Ska man vara objektiv, eller ska man mer jobba med människor och ägna sig åt värderingar som finns bakom olika åsikter? Intressant och komplext, men ovanligt lätt att ta till sig med en så bra föreläsare som Tim.

På vägen hem ordnade jag några småärenden. Köpte hårfärg så att jag kan göra blekande slingor i mitt vinterhår. Blir så solblekt på sommaren, så det som växer ut under vinterhalvåret känns väldigt mörkt i jämförelse. Men nu ska håret få bli sommarfräscht! :) Köpte en present till Henriks jobbarkompis och hans familj också. Vi ska dit på öppet hus i helgen för att fira deras kommande barn. Det är tydligen en tradition i Tjeckien, som de kommer från, att fira barnet så mycket som möjligt, både före och efter att det är fött. Köpte en pekbok på svenska till dem, med fina tecknade djurbilder. Då har bebisen något svenskt som minne härifrån, och boken kan säkert vara kul för deras andra barn också :)

Nu ska jag ta tag i lite jobb. Ska ha möte på jobbet imorrn, och då ska jag lämna ifrån mig det material jag har arbetat med under lång tid nu. Det är ett par månader sen jag jobbade med det sist, så jag måste fräscha upp minnet lite! Har kört igång kaffebryggaren, så med lite färskt kaffe kanske jag kan förmå mig att ta tag i jobbet nu :)


Blir en bild från härliga Samos idag, från 2005. Hoppas på att kanske åka tillbaka dit i år! :)

Inga kommentarer: