fredag, februari 27, 2009

Fettisdagen

Provade att blogga på annat håll ett par dagar, men ska hålla mig här i alla fall, så här kommer ett par inlägg från tidigare i veckan:
2009-02-24:
Nu sitter jag här och fixar med en blogg istället för att jobba med min uppsats i skolan. Men det är väl alltid trevligt :)

Tidigare idag gjorde jag ytterligare ett avsteg från hemmapluggandet. Tog med mig Yoshi ut på en skidtur i Råckstahooden. Började bra med mig och skidorna i en hög i snön efter fem meter. Sedan gick det bättre i alla fall, men kramsnö som satte sig under skidorna och välplogade och sandade gångvägar som korsade vår väg överallt var väl sådär. Och annars klagar man på att det är oplogat och osandat överallt när man ska ut och springa. Aldrig är man nöjd! Dagens i-landsproblem tror jag nog :)

Nu ska jag ta och strukturera upp min uppsats om polycentrisk utveckling i Mälardalsregionen (väldigt spännande faktiskt!) innan Henrik kommer hem. Och ikväll blir det semla, för det är ju fettisdagen idag!

Läckra semlor! (Bild lånad från www.arla.se)

Inga kommentarer: