måndag, juni 12, 2006

Lugn och varm dag idag

PS. Det finns nya bilder från igår inlagda i gårdagens bloginlägg längre ner!
Tidningsbus igår


En såhär lugn stund har jag nog inte haft sen Yoshi kom hit. Han (och jag) somnade för ungefär 2½ timme sen. Jag vaknade efter 30-40 minuter, men lilla Yoshi verkar helt utslagen och ligger fortfarande och sover (han lever iaf, för han har flyttat på sig några gånger! :) )

Igår var jag (Camilla) och Yoshi och hälsade på hemma hos min familj. Först blev det en liten bilresa på en kvart, och precis som på väg hem från Sussi (uppfödaren) så somnade han efter en liten stund (han verkade mest tycka att det var spännande att titta på allt som åkte förbi utanför bilen!). När vi kom fram så fick det hälsas lite mer på alla familjemedlemmarna (som också var med i bilen). Han träffade alla utom Jenny dagen innan, så en ny person var det i alla fall. Han tyckte det var spännande med gräsmattan och att gå omkring inne i huset och spana. Det fanns spännande skor där också som luktade jättegott, och såna har nog inte sett mycket av förut för vi har gömt våra :D. När vi skulle äta satte vi för en spånskiva vid altanen så han inte skulle smita ut i trädgården, men han hittade såklart ändå en väg ut om kröp och klättrade vid grillen!

Idag har vi mest bara tagit det lugnt. Det är så varmt ute nu, så det blev lite utebus i morse, annars har vi hållit oss ganska mycket inne där det är lite svalare. Klotången åkte fram idag också (hans klor känns som kattklor och han hugger gärna fast dem i armen när bär honom!). Själva tången var inte så läskig, värre var det med att sitta stilla. Fyra klor på varje framtass lyckades vi med till slut, och ikväll blir det nog sporrarna och baktassarna.

Idag har Yoshi också fått prova att spåra lite, för han går mycket med näsan i marken. Jag drog en liten godisbit hela 50 cm runt ett hörn och visade var det började, och han följde med nosen i marken precis där jag dragit och hittade sin godis. Två gånger till och med! Han är så duktig :D

Tänkte att han ska få busa med en isbit sen. Skulle gissa att han tycker det är kul, och det passar ju väldigt bra en varm sommardag.

Inga kommentarer: