söndag, maj 03, 2009

Tävlingssugna!

I onsdags var sista tillfället på agilitykursen. Jag har varit ordentligt förkyld hela veckan, så bestämde mig först för att hoppa över sista kurstillfället, men kändes så himla tråkigt när jag hade bestämt mig för det, så det slutade med att jag och Yoshi kastade oss iväg till kursen, med sällskap av pappa, till slut! Fick massor av bra träning och tips, så det var det värt, trots att förkylningen nu vägrar ge med sig.

Jag och Yoshi är nu anmälda till handlingskursen på Solna-Sundbyberg BK, så på onsdag börjar den! Ska bli jättekul att fortsätta gå kurs. Vi har varit och tränat på kontaktfältshinder i hundrasthagen i Åkeshov, så nu kör Yoshi gungan helt säkert själv också. Snabba framsteg på de tre veckor som gått sen fortsättningskursen började, för då vågade han knappt gå upp på gungan. Nu springer han och kör den själv, typ bara för att det är kul :)

Idag var jag, Henrik och Yoshi i Ågesta och agerade publik (och miljötränade Yoshi lite) på agilitytävlingarna där. Var många av Yoshis släktingar som tävlade, och vår kursledare Lena. Var kul att se alla duktiga pudlar med duktiga förare! Det var också jättekul att se hur en agilitytävling går till, och få en känsla för hur banorna är och så. För snart ska ju jag och Yoshi tävla! :) Vi satsar på debut i hopp- och agilityklass på Solna-Sundbyberg BK den 6 juni. Eventuellt blir det tredagarstävling i Visby 26-28 juni också. Ska bli jätteroligt!

Grattis förresten till Yoshis mamma Alizza med matte Malin som igår vann agilityklass 1 i Västerås! Jätteduktiga!! :)

Inga kommentarer: