torsdag, april 26, 2007

I tisdags var det socialträning i Blackeberg igen. Den här gången var Yoshi betydligt lugnare. Han blev fortfarande lite uppstressad i perioder, och gnällde en hel del (som han alltid gör efter ett tag när det är mycket hundar i närheten), men han var mycket lättare att få kontakt med! Den här gången gick vi till den andra "tränaren" när det var dags för ringträning, och hon var mycket bättre! Hon började med att berömma oss för att det såg så fint ut när vi gick i övningarna och att vi hade så fin kontakt :) Sen visade hon mig ett bra tips på hur jag ska ställa upp Yoshi på bordet. Hon tyckte att han stod så balanserat och bra på bordet, så om man lockar fram honom lite med en godisbit så stod han jättefint av sig själv! Annars har jag hållt på och plockat med benen, men det varnade hon för eftersom hunden lätt hamnar i obalans då och bara flyttar tillbaka benen hela tiden. Det lät rimligt tycker jag :)

Igår kväll gick Yoshi lös hela kvällspromenaden. Han var jätteduktig och höll sig oftast vid mig. Ibland fastnar han kvar vid något, så jag jobbade med att försöka få honom att gå med mig på en gång utan att fastna, och det gick väldigt bra sista delen av promenaden!

Nu är det dags att jobba lite, sen blir det hundpromenad :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med att få Yoshi att inte fastna lät bra, P har en förmåga att fastna med nosen. Har du ngt tips?

Sköt om er

Majsan