onsdag, september 02, 2009

Helgens tävlande

I söndags tävlade jag och Yoshi på Skarpnäck HUs tävling i Gubbängen. Gick väl inte så bra... Tror det visade sig då att Yoshi är lite understimulerad efter att jag och Henrik har varit upptagna med målande och tapetserande i två veckor. Så Yoshi blev så till sig av att vara på tävling och att köra agility, han körde sin egen bana istället ;) Första loppet fick jag bära ut honom efter ett misslyckat försök att köra vidare banan trots diskning för fel väg. Andra loppet diskade vi oss för fel väg på femte hindret, men körde klart hela banan. Blev fel väg ytterligare en gång, och sista hindret tog han inte, men fick samtidigt till en bit på åtta hinder som kändes riktigt bra! Så har med mig lite blandade känslor från helgen! :)

Nu är i alla fall målandet av väggar och lister samt tapetseringen färdigt! Blev riktigt bra! Ska bara testa den nya möbleringen ett par veckor, sen ska tavlorna upp igen, och då är det väl nästan 100% klart.


Nya arbetshörnan i vardagsrummet, med den grå fonden i bakgrunden.

En mörk bild av hallen, med den nya tapeten!

Igår hade jag och Yoshi en riktigt skön dag hemma, med frukostslappande i TV-soffan hela förmiddagen, och en långpromenade med massor av lydnadsträning mitt på dagen i solen! Härligt! :)



Inkallning :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Hejsan
Tack:) jo vi har väl tävlat 4 ggr nu, 3 gånger har han sprungit nästan hela lopp, dom två sista gångerna hade han kört hela om det inte varit för platten...
men denna gång dämpades han vid slalomet..
Vad go Yoshi är- han tycker ju verkligen det är så roligt och snabbt går det :D
Vill köra nåra till lopp i år, men tyvär hittar man inte många nu framöver :S...