tisdag, april 17, 2007

Idag har vi varit på socialträning i Blackeberg med Stockholms Kennelklubb. Det var massor av olika hunder där; olika raser, åldrar och hundar som behövde socialtränas av olika anledningar. Vissa var som Yoshi av den glada, studsiga lite stressiga typen, medan andra hade mer eller mindre aggressiva tendenser. Först fick vi gå i en ring, och sedan gå sicksack mellan varandra i ringen. Vi har gjort det tidigare, på valpkursen med Pudelklubben. Det gick ganska bra, och vi fick lite extraberöm av de som höll i träningen för att det såg så bra ut! Men sen var det ju jättetråkigt att sitta stilla medan alla andra hundar skulle gå förbi, så då kan man ju alltid äta gräs och gnälla istället... Sen fick vi gå och mötas med den som stod mitt emot i ringen, och gå lite kors och tvärs på led efter varandra. Efter det var det dags för ringträning. Jag visste inte att det skulle vara det, och vi har inte tränat på sånt sen utställningen i Näshulta för över ett halvår sen. Yoshi var väldigt uppstressad, och vi fick vänta väldigt länge innan vi fick göra nåt, och "tränaren" verkade ganska less när hon kom till oss, så jag kan väl inte påstå att det gick så jättebra... (Däremot travade jag med Yoshi på vägen hem och ställde upp honom hemma, och det gick jättebra! Han travade hur läckert som helst tycker jag :) ) Efter lite mer gå på led som korsar sig självt så var det godisstund och sen var det slut. Det var lite segt, men för att vara gratis och på gångavstånd så var det riktigt bra, så vi ska nog försöka fortsätta gå. Är nog nyttigt både för mig och Yoshi.


Ska försöka få upp lite bilder på Yoshi nån dag. Har en som min syrra har tagit, när Yoshi har sin födelsedagspresent på sig:


Nu är det nån som ligger och sover gott efter träningen, och det borde jag nog också göra snart... Sovdags!

Inga kommentarer: