måndag, oktober 02, 2006

Igår var det dags för nästa utställning, Näshulta. Yoshi fick ett HP och placerade sig som 2:a (av 2) i konkurrensen med den andra mellanpudelhanvalpen 4-6 månader. Kritiken: "Hanvalp med ett härligt huvud och uttryck. Tillräckliga vinklar runt om. Något hårt ringlad svans. Bra pälskvalitet. Rör sig för åldern väl." Vi ska försöka ta oss iväg på lite ringträning innan nästa utställning. Jag skulle gissa att nästa utställning blir i Köping i början av februari.

Valpkursen är slut, och under kursen så har vi lärt oss mycket. Framförallt så har vi jobbat mycket med kontakt, och det tycker jag har gett resultat. Vi har fått med oss många bra tips och övningar därifrån. En favoritövning är att leta godis i träd :)

Vi har börjat försöka ha Yoshi lite mer lös, så nu har vi en bra liten runda vi brukar gå en eller ett par gånger om dagen där han kan gå lös en liten bit genom skogen. Än så länge har det gått hur bra som helst, men man ska väl aldrig säga för mycket :|

När jag fyllde år fick jag en klickerbok av Henrik, så nu har vi precis börjat använda klickern lite mer. Vi har tränat några konster med klicker förut, men nu ska vi prova med vardagslydnad (det är den typen av övningar som finns i boken). Det börjar med lite kontaktövningar, men sen har jag en önskan om att lära honom fot (att sätta sig vid min vänstra sida) och efter det inkallning där han sätter sig vid min vänstra sida. Sen finns det ju hur mycket mer som helst vi vill lära oss också! :D

Några bilder från Gubbängen 9/9 (Gubbängsbilderna kommer från Cazzinos matte Malin)


Alizza, Yatzzy, Puzzel Jr, Kajzza, Cazzino, Yoshi, Nisse och Grynet









Yatzzy, Puzzel Jr, Kajzza, Cazzino, Yoshi och Nisse










Yoshi duschar inför Gubbängsutställningen:















På utflykt i Ursvik:

Inga kommentarer: